Blog

verrekijker - Chase Elliott Clark

Externe analyse

Het startpunt van de strategische positiebepaling van een bedrijf is de externe analyse of omgevingsanalyse. Je kijkt daarbij naar wat er buiten de onderneming aan de hand is. Het is …

De Gouden Cirkel van Simon Sinek

De Gouden Cirkel

Je why is de kern van de Gouden Cirkel. Ik ben ervan overtuigd dat, wil je als ondernemer maximale winst én plezier beleven, je moet werken vanuit je kern. Noem …

Volg je hart

Onlangs sprak ik met een studente die vertelde dat ze de studierichting had gekozen omdat daar later werk in te vinden was. En niet zozeer de richting waar ze eigenlijk …

Welkom in onze schaduw

Op een warme dag in juli zag ik een busje langsrijden van zonweringbedrijf Misol uit IJsselmuiden. Hun slogan luidt: Welkom in onze schaduw! Voor mij is dit de perfecte slogan.

Goed ijs behoeft geen krans

Op een zonnige dag kochten Henriët en ik een ijsje bij IJssalon Salute in het centrum van Zwolle. We moest aansluiten in een lange rij, maar toch was iedereen enthousiast. …

henriet organisatie

Sponsoring Zwolsche Vecht Regatta

Zoals veel ondernemers zijn wij niet alleen gestart met ons bedrijf voor de winst, maar ook om iets bij te dragen. Fervente roeiers en dus… We zijn beiden fervente roeiers. …

Bier

Laatst zag ik op nu.nl een bericht met als titel “Eigen bank is één van de grootste concurrenten van cafés“. De teneur ervan was dat de afname van het cafébezoek …

oplevering Berg en Boer

Berg en Boer, coaching en training

Via de roeivereniging kenden we Harja Boer al. Toen ze hoorde dat wij “iets met websites” deden, nodigde ze ons spontaan uit het nieuwe pand van Berg en Boer, het …

Is een ZZP-er wel een ondernemer?

Wij krijgen soms de vraag van ZZP-ers of ze wel een ondernemer zijn. In deze video opgenomen aan een bloemrijke Milligerplas beantwoordt Rik deze vraag. De Belastingdienst heeft een aantal …

E-mailmarketing

Wat is e-mailmarketing? In de breedste zin van het woord, valt elke e-mail die je stuurt aan een prospect of een klant, onder e-mailmarketing. Maar meestal doelen we met de …